همشهری آنلاین: هفته‌ نهم بوندس‌لیگا با انجام ۶ دیدار دنبال شد: هانوفر خود را به مکان سوم جدول رساند؛ شالکه نخستین بازی فصل بدون گل خورده را تجربه کرد و بوروسیا مونشن‌گلادباخ نیز سنگین‌ترین شکست روز دوم هفته‌ یادشده را متحمل شد.

bundesliga

هفته‌ نهم بوندس‌لیگا با رویارویی بایرن مونیخ، پرافتخارترین تیم آلمان، با هامبورگ آغاز شد. این دیدار که شامگاه جمعه (۳۰ مهر) در هامبورگ انجام شد، نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل برای دو تیم در بر نداشت. مونیخ که هر ۳ دیدار خود در چمپیونزلیگ را با پیروزی پشت سر گذاشته، از ۹ دیدار بوندس‌لیگا تنها ۱۲ امتیاز اندوخته و در رده‌ یازدهم جدول به سر می‌برد.

پرگل‌ترین دیدار شنبه (۲۳ اکتبر/ اول آبان) را تیم‌های وردربرمن و بوروسیا مونشن‌گلادباخ برگزار کردند. در این بازی برمن، یکی از نمایندگان آلمان در لیگ قهرمانان اروپا، به خانه‌ مونشن‌گلادباخ رفت و موفق شد سرانجام نخستین پیروزی بیرون از خانه‌ خود را به دست آورد. این در حالی‌ است که شاگردان توماس شاف فصل پیش بهترین تیم بوندس‌لیگا خارج از خانه بودند.

رویارویی دو تیم در نهایت ۴ بر 1 به پایان رسید. نکته‌ جالب در این دیدار، ضعف شدید خطوط دفاعی دو تیم بود. برمن تا دقیقه‌ پنجاه و یکم بازی تنها ۳ شوت روانه‌ دروازه‌ی میزبان کرد که هر ۳ ضربه با توجه به جای‌گیری نادرست مدافعین گلادباخ به گل تبدیل شد. تک‌گل گلادباخی‌ها هم گل به خودی پِر مرتز‌آکر، مدافع ملی‌پوش وردربرمن بود.

شالکه و تجربه‌ای جدید

البته ضعف مدافعین تنها مختص بازی وردربرمن - مونشن‌گلادباخ نبود. دو مدافع بیرونی شالکه ۰۴ نیز در دیدار با آینتراخت فرانکفورت بسیار پر اشتباه ظاهر شدند و شاید خوش‌اقبالی شاگردان فلیکس ماگات بود که دروازه‌ تیم را تا پایان بسته نگهداشت. این دیدار در نهایت بدون گل به پایان رسید.

ماگات پیش از بازی، ۳ امتیاز دیدار شاگردانش با فرانکفورت را حتی مهم‌تر از موفقیت‌های این تیم در چمپیونزلیگ دانسته بود. شالکه در شرایط کنونی به هر امتیازی برای نجات از رده‌های پایینی جدول نیاز دارد.

البته شالکه نیز بارها توسط رائول و هونتلار فرصت گلزنی به شاگردان میشائل اسکیبه را داشت. اما از میانه‌های نیمه‌ دوم آینتراخت بود که حملات پرشمارتری را سازماندهی کرد. این نخستین دیدار شالکه در فصل ۲۰۱۰ - ۲۰۱۱ بوندس‌لیگا بود که بدون گل خورده به پایان رسید.

وولفسبورگ باز هم باخت

اما یکی از هیجان‌انگیزترین مسابقات روز دوم از هفته‌ نهم را وولفسبورگ و نورنبرگ در خانه‌ نورنبرگ برگزار کردند. این بازی پر افت و خیز سرانجام ۲ بر 1 به سود میزبان به پایان رسید. اشکان دژاگه، هافبک ایرانی‌تبار وولفسبورگ، با برخورد به مدافع خودی، به ثمر رسیدن گل دوم حریف را تسهیل کرد.

وولفسبورگ با هدایت مک‌لارن انگلیسی، برتری ۲ بر 0 (تا دقیقه‌ ۷۲) هفته‌ هشتم بر لورکوزن پراشتباه را هم با شکست ۳ بر ۲ عوض کرد. این در حالی‌ است که "گرگ"های بوندس‌لیگا با سه پیروزی و یک تساوی، سعی در فراموش کردن سه شکست پیاپی هفته‌های نخست فصل داشتند.

در دیدارهای بعدازظهر شنبه هم‌چنین پنجمین شکست پی در پی کایزرزلاترن رقم خورد. این تیم که در فصل جاری به دسته‌ برتر صعود کرده، در خانه‌ فرایبورگ با نتیجه‌ ۲ بر 1 مغلوب شد.

هانوفر نیز سومین شکست پی در پی را به کلن، در خانه‌ حریف، تحمیل کرد و با ۴ پله صعود، به مکان سوم جدول رسید. ستاره‌ این تیم دیدیر یاکونان، مهاجم ساحل عاجی بود که هر دو گل هانوفر را در دقایق ۴ و ۱۵ به ثمر رساند.

یکی از هواداران خشمگین کلن در اعتراض به حضور ضعیف تیمش در دیدارهای اخیر، در دقایق پایانی نیمه‌ دوم به زمین مسابقه دوید و بازی را برای ثانیه‌هایی متوقف کرد.

و اما حساس‌ترین دیدارهای هفته‌ نهم بوندس‌لیگا عصر یکشنبه (2 آبان) انجام خواهند شد. در همین چارچوب، بوروسیا دورتموند صدرنشین، میزبان هوفن‌هایم ۱۸۹۹ است. ماینتس، تیم دوم جدول نیز به خانه‌ بایر لورکوزن می‌رود.

با انجام دیدار اشتوتگارت-سن پاولی در اشتوتگارت، هفته‌ نهم بوندس‌لیگا به پایان می‌رسد.

تا پایان روز دوم هفته‌ یادشده، دورتموند و ماینتس با ۲۱ امتیاز (و یک بازی کمتر) اول و دوم هستند. هانوفر هم سوم است. لورکوزن این فرصت را دارد تا با پیروزی بر ماینتس، به جایگاه سوم برسد.

تیم‌های بوروسیا مونشن‌گلادباخ، کلن و اشتوتگارت نیز با ۶، ۵ و ۴ امتیاز در رده‌های پایانی جدول قرار دارند.

کد خبر 119057
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز